Fericirea din lucrurile marunte


Cand altii spuneau mai demult ca “Fericirea vine din lucruri marunte” nu intelegeam exact la ce se refera. Credeam ca ei confunda fericirea cu bucuria de moment. Aveam impresia ca cine spune asta se multumeste cu prea putin. Cand faceam in trecut planuri perfect organizate, asteptam fericirea din povesti sa vina direct spre mine atunci “cand voi fi mare”, visam la realizari marete, o cariera stralucitoare, prieteni perfecti…si bineinteles pe Fat Frumos.

Treceam cu vederea faptul ca zilnic mi se intamplau atat de multe lucruri care ma bucurau. Erau scurte si dese momente in care eram fericita, insa nu stiam asta. Si toate au fost in mare parte cand nu aveam bani, insa aveam mult timp, optimism cu carul si in jurul meu multi prieteni de tot felul.
A trebuit sa trec printr-o perioada “gri” destul de lunga, cu multe incertitudini, ca in final, cu ajutorul oamenilor din jurul meu, a prietenilor si a unor carti minunate, sa ies din acea perioada “gri” victorioasa.
Mi-am reamintit cine sunt si ce pot sa fac, sa ma bucur in fiecare zi ca sunt sanatoasa, ca am lucruri suficiente din punct de vedere material, ca sunt inconjurata de persoane valoaroase, ca am langa mine oameni la care tin mult si ma straduiesc sa le fac viata cat mai frumoasa.
Am ajuns sa am pasiuni absolut obisnuite, cum ar fi gradinaritul, florile, dresajul cateilor si plimbarile, lucruri normale care insa imi aduc in fiecare zi o portie maaaaare de fericire.
Am invatat sa apreciez viata si valorile ei fundamentale, sa ma iubesc mai mult, sa fac lucruri de care sunt mandra, sa spun clar si raspicat ceea ce cred fara sa mai imi fie frica de consecinte, am invatat sa ma bucur fara sa leg fericirea de lucruri materiale. Am invatat sa acord mai multa incredere oamenilor, sa le respect dorintele, deciziile si libertatea, ca simple conditii pentru a avea relatii sincere si deschise cu ei. Am invatat sa nu mai imi fie frica de nimic si de nimeni.
Am invatat sa ma uit altfel la lucruri, la oameni, la situatiile de viata. Sunt mult mai atenta la toate acestea si ma stradui sa trec de stratul lor superficial. Ma bucur de orice sfat mi se ofera, de timpul si atentia care mi se acorda si nu uit sa ii rasplatesc pe ceilalti cu aceeasi atitudine.
Ma bucur de viata pe care o am, de lucrurile care mi se intampla in fiecare zi si parca de cand sunt asa, toate merg mai bine, mai usor.
Si da, acum stiu ca fericirea este la tot pasul, in toti oamenii pe care ii am in jur, in situatiile care ma pun la incercare si in toate lucrurile marunte care imi fac placere zi de zi.

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

